Tudom kicsit különös ez a mondat tőlem, de mindjárt kifejtem
miért választottam ezt mai témámul.
Sokat hallani az emberektől, hogy a biztosító nem fizet, ha
baj van, mindig csak kifogásokat keres. Pedig nem is hinnénk, hogy mennyi
kérdéskörben jár el sokkal humánusabban, mint, hogy azt a jogi, törvényi
keretei megengednék! A biztosítást pl. a ptk szabályozza és e szabályozás alól
csak az ügyfél érdeke irányába térhetnek el. A bankokat még sem támadják ilyen
hevesen, igaz, aki nem ígér semmit se abban nehéz is csalódni. Összeszedtem
néhány pontot a Bankok és biztosítók összehasonlításában, hogy kicsit
tisztábban lássuk a képet!
Biztosító
|
Bank
|
|
A biztosítási szerződések
jogfolytonosak, tehát a biztosító nem módosíthatja a szerződés egyoldalúan
|
Az elmúlt években többször is láttuk,
hogy mind a betétek mind a hitelek kamatát olyan módon és mértékben módosították,
hogy nekik tetszett
|
|
A biztosító csak az ügyfél javára
térhet el a szerződéstől (pl. 30 nap után felmondhatná a szerződést, de ennek
ellenére sok esetben 90 napig is várja az elmaradt díjjakat)
|
Kíváncsi lennék, hogy mennyi haladékot
kap egy adós nem fizetés esetében. Igaz van fizetéskönnyítő program a bankon belül
is, de ez általában plusz kamatterhet jelent az ügyfél számára
|
|
Díjfizetési csúszás esetében nem
számolnak fel késedelmi kamatot
|
Minden nap csúszás kamatot von maga
után
|
|
A biztosítások évről évre egyre
kedvezőbb díjszabással rendelkeztek (.pl. KGFB)
|
A felvett hitelek kamatai nem, hogy nem
csökkentek – hol ott a devizahitelek esetében ez indokolt lett volna – de emelkedtek
is.
|
|
Ha egy biztosító rosszul számolt ki egy
díjat az ügyfelen nem érvényesítheti követelését.(pl. CSÉB biztosítások
esetében nem volt indexálás beletéve. Mai napig van olyan ügyfél, aki
80Ft-ért 100.000Ft-ra van biztosítva. Még az adminisztrációs költséget sem
fedezi ez a díj)
|
Ha egy Bank hibázott módosítja a
szerződést.
|
|
A biztosítási díj emelkedése a
szolgáltatás emelkedésével is jár (Ha ingatlanunk biztosítása 2000ft-ról
mondjuk 2100ft-ra nő, akkor a biztosítási értéke is ezzel arányosan
10.000.000ról 11.000.000-ra emelkedik)
|
Havi költségemelkedés semmi féle pluszszolgáltatással
nem jár
|
|
Lehetőségünk van a pénzpiaci területek
egészéből választani, ha egy megtakarítási portfóliót akarunk összerakni.
amelyet folyamatosan nyomon tudunk követni, változtatni kamatadó mentesen
|
Olyan fix banki kamatokkal számolhatunk,
ami rend szerint csak egy negyed éves periódusra vetített éves kamatot jelöl.
Tehát az ígért kamatot sosem fogjuk realizálni.
|
|
A biztosítónak jogában áll év közbeni felmondás
(díj nemfizetésnél) esetén, bírósági úton behajtatni a díjelmaradást. Rendszerint
ezt eddig nem tették meg.
|
A díj nemfizetés esetén az adós
elveszti a fedezetet. És KHR (régi BAR) listára kerül, ami örökre kizárja
számára a hitelfelvétel lehetőségét!
|
|
A biztosítási feltételek pontosan leírják,
hogy mi minősül biztosítási eseménynek így a fizetés alól kibújni törvényileg
sem lehetséges. Gondoljunk bele hányszor fizetett a biztosító látatlanban is
ki egy kárt
|
A bankok részéről egyoldalúan módosítható
a szerződés
|
|
A Biztosítók a befizetett összegeket
fektetik be és a viszontbiztosítás révén az ügyfeleknek nem kell tartaniuk a
társaság csődjétől.
|
A Bank „pénzt generál” így ha egyszerre
akarnánk kivenni megtakarításainkat az a bank csődjét eredményezné (pl.Posta
Bank)
|
|
…és folytathatnám a felsorolást, de elég ennyi.Nem a biztosítókat akarom népszerűsíteni csak, hogy egyenlő információkkal rendelkezzünk, amikor megítéljük őket!
A Gazdaság akkor működik optimálisan, ha egyenlő mértékben
vannak a hitelek a megtakarításokkal.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése