Tudom kicsit különös ez a mondat tőlem, de mindjárt kifejtem
miért választottam ezt mai témámul.
Sokat hallani az emberektől, hogy a biztosító nem fizet, ha
baj van, mindig csak kifogásokat keres. Pedig nem is hinnénk, hogy mennyi
kérdéskörben jár el sokkal humánusabban, mint, hogy azt a jogi, törvényi
keretei megengednék! A biztosítást pl. a ptk szabályozza és e szabályozás alól
csak az ügyfél érdeke irányába térhetnek el. A bankokat még sem támadják ilyen
hevesen, igaz, aki nem ígér semmit se abban nehéz is csalódni. Összeszedtem
néhány pontot a Bankok és biztosítók összehasonlításában, hogy kicsit
tisztábban lássuk a képet!
Biztosító 
 | 
  
Bank 
 | 
  |
A biztosítási szerződések
  jogfolytonosak, tehát a biztosító nem módosíthatja a szerződés egyoldalúan 
 | 
  
Az elmúlt években többször is láttuk,
  hogy mind a betétek mind a hitelek kamatát olyan módon és mértékben módosították,
  hogy nekik tetszett 
 | 
  |
A biztosító csak az ügyfél javára
  térhet el a szerződéstől (pl. 30 nap után felmondhatná a szerződést, de ennek
  ellenére sok esetben 90 napig is várja az elmaradt díjjakat) 
 | 
  
Kíváncsi lennék, hogy mennyi haladékot
  kap egy adós nem fizetés esetében. Igaz van fizetéskönnyítő program a bankon belül
  is, de ez általában plusz kamatterhet jelent az ügyfél számára 
 | 
  |
Díjfizetési csúszás esetében nem
  számolnak fel késedelmi kamatot 
 | 
  
Minden nap csúszás kamatot von maga
  után 
 | 
  |
A biztosítások évről évre egyre
  kedvezőbb díjszabással rendelkeztek (.pl. KGFB) 
 | 
  
A felvett hitelek kamatai nem, hogy nem
  csökkentek – hol ott a devizahitelek esetében ez indokolt lett volna – de emelkedtek
  is. 
 | 
  |
Ha egy biztosító rosszul számolt ki egy
  díjat az ügyfelen nem érvényesítheti követelését.(pl. CSÉB biztosítások
  esetében nem volt indexálás beletéve. Mai napig van olyan ügyfél, aki
  80Ft-ért 100.000Ft-ra van biztosítva. Még az adminisztrációs költséget sem
  fedezi ez a díj) 
 | 
  
Ha egy Bank hibázott módosítja a
  szerződést. 
 | 
  |
A biztosítási díj emelkedése a
  szolgáltatás emelkedésével is jár (Ha ingatlanunk biztosítása 2000ft-ról
  mondjuk 2100ft-ra nő, akkor a biztosítási értéke is ezzel arányosan
  10.000.000ról 11.000.000-ra emelkedik) 
 | 
  
Havi költségemelkedés semmi féle pluszszolgáltatással
  nem jár 
 | 
  |
Lehetőségünk van a pénzpiaci területek
  egészéből választani, ha egy megtakarítási portfóliót akarunk összerakni.
  amelyet folyamatosan nyomon tudunk követni, változtatni kamatadó mentesen 
 | 
  
Olyan fix banki kamatokkal számolhatunk,
  ami rend szerint csak egy negyed éves periódusra vetített éves kamatot jelöl.
  Tehát az ígért kamatot sosem fogjuk realizálni. 
 | 
  |
A biztosítónak jogában áll év közbeni felmondás
  (díj nemfizetésnél) esetén, bírósági úton behajtatni a díjelmaradást. Rendszerint
  ezt eddig nem tették meg. 
 | 
  
A díj nemfizetés esetén az adós
  elveszti a fedezetet. És KHR (régi BAR) listára kerül, ami örökre kizárja
  számára a hitelfelvétel lehetőségét! 
 | 
  |
A biztosítási feltételek pontosan leírják,
  hogy mi minősül biztosítási eseménynek így a fizetés alól kibújni törvényileg
  sem lehetséges. Gondoljunk bele hányszor fizetett a biztosító látatlanban is
  ki egy kárt 
 | 
  
A bankok részéről egyoldalúan módosítható
  a szerződés 
 | 
  |
A Biztosítók a befizetett összegeket
  fektetik be és a viszontbiztosítás révén az ügyfeleknek nem kell tartaniuk a
  társaság csődjétől. 
 | 
  
A Bank „pénzt generál” így ha egyszerre
  akarnánk kivenni megtakarításainkat az a bank csődjét eredményezné (pl.Posta
  Bank) 
 | 
 |
…és folytathatnám a felsorolást, de elég ennyi.Nem a biztosítókat akarom népszerűsíteni csak, hogy egyenlő információkkal rendelkezzünk, amikor megítéljük őket!
A Gazdaság akkor működik optimálisan, ha egyenlő mértékben
vannak a hitelek a megtakarításokkal.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése